Wednesday, February 27, 2008

Pepto Bismo 2003

On May 22, 2003 the bronze statue “Pepto Bismo 2003” was unveiled
as a monument on the Sint Jansplein, an Antwerp square.
It shows an aviator in full dress,
carrying a propeller construction on his back.
Panamarenko donated this statue to the city of Antwerp,
which gave it a public location in the neighbourhood
where the artist has been living and working.

source: antwerpen open.be

PEPTO BISMO 2003

voor Panamarenko, genie
van het Sint-Jansplein


1.
in het land
van de fiksers
arrangeer ik
de zwaartekracht
met één helm
en zes mixers:


ik zweef
dus
ik leef


2.
ik land niet
dit land rekt

zijn nek tot
zijn coiffure

aan al mijn
tenen trekt



3.
drie blikjes en wat hondenkak
het lijk van een duif en een wolk
in een plas plus een pluis op
een plastic zak: mijn plein mijn

wak waarover ik heers
met bronzen gemak

straks vlieg ik naar peer
daarna naar bagdad; mijn
schouderblad is al op weg

nu nog de rest - ach wat:


ik leef dus
ik zweef al
niettegenstaande
mijn gouden pak

TOM LANOYE
'Stadsgedicht Antwerpen 2003'

Tom Lanoye (EN-NL-FR)
by lanoye.be
offical website...
... Tom Lanoye lives and works in Antwerp (Belgium)
and Capetown (South Africa)

counter